Uwaga: Tymczasowa zmiana lokalizacji przychodni z powodu remontu. Sprawdź szczegóły

Tekst łatwy do czytania ETR

Tekst łatwy do czytania ETR

Szpital Jana Pawła II w Zamościu

Informacje w języku łatwym do czytania (ETR)


1. Co to za miejsce?

Szpital Jana Pawła II w Zamościu to miejsce, w którym leczy się ludzi.

Tutaj pracują lekarze, pielęgniarki i inni pracownicy medyczni.
Pomagają osobom chorym i potrzebującym opieki.

W szpitalu można:

  • zrobić badania,
  • dostać leki,
  • zostać na kilka dni, jeśli lekarz zdecyduje, że to potrzebne,
  • pójść do poradni specjalistycznej.

2. Gdzie znajduje się szpital?

Szpital mieści się w Zamościu.
Adres: Aleje Jana Pawła II 10, 22-400 Zamość.
To duży budynek z napisem „Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II”. Obok szpitala znajduje się przystanek autobusowy.


3. Jak się zarejestrować?

Żeby zapisać się do lekarza:

  • zadzwoń pod numer: 84 539 90 96,
  • lub przyjdź osobiście do rejestracji w szpitalu.

W rejestracji pomogą pracownicy.
Do niektórych lekarzy potrzebne jest skierowanie.


4. Co znajdziesz w szpitalu?

  • Oddziały szpitalne – jeśli ktoś potrzebuje leczenia przez kilka dni, może zostać w szpitalu.
  • Poradnie specjalistyczne – miejsca, gdzie możesz umówić się na wizytę do lekarza specjalisty, np. kardiologa, ortopedy czy dermatologa.
  • POZ – Poradnia Lekarza Rodzinnego – miejsce, gdzie możesz iść, kiedy:
    • jesteś przeziębiony lub masz gorączkę,
    • potrzebujesz skierowania na badania,
    • potrzebujesz recepty na leki, które bierzesz stale,
    • chcesz porozmawiać z lekarzem o swoim zdrowiu lub samopoczuciu.

    Twój lekarz rodzinny zna historię Twojego zdrowia i opiekuje się Tobą przez długi czas.
    Jeśli będzie trzeba, lekarz rodzinny skieruje Cię do specjalisty.

  • Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna
  • Oddział ratunkowy (SOR) – miejsce, gdzie udzielana jest szybka pomoc w nagłych przypadkach.
  • Diagnostyka – w szpitalu wykonuje się różne badania, takie jak USG, rentgen, tomografia.
  • Pracownia RTG i rezonansu – tutaj lekarze robią zdjęcia ciała, żeby zobaczyć, co dzieje się w środku.
  • Laboratorium – tutaj pobiera się i bada krew oraz inne próbki.

5. Kto może przyjść do szpitala?

Do szpitala mogą przyjść:

  • osoby, które źle się czują,
  • osoby skierowane przez lekarza,
  • osoby, które potrzebują natychmiastowej pomocy – mogą zgłosić się na SOR.

6. Dodatkowe informacje

  • Szpital jest czynny całą dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Niektóre poradnie działają tylko od poniedziałku do piątku, w określonych godzinach.
  • Jeśli nie wiesz, gdzie iść, poproś pracownika o pomoc.

7. Udogodnienia

  • W szpitalu jest winda. Możesz z niej korzystać, jeśli masz trudności z poruszaniem się. 🧑‍🦽
  • Przy szpitalu jest parking. Są też miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. 🅿️
  • W szpitalu możesz poprosić o bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. 🧏‍♂️

8. Jednostki medyczne w szpitalu

  • Oddziały szpitalne
  • Poradnie specjalistyczne
  • Diagnostyka
  • Poradnia Lekarza Rodzinnego – POZ
  • Opieka nocna i świąteczna
  • Rehabilitacja – ćwiczenia i zabiegi lecznicze
  • Dział Krwiolecznictwa – miejsce, gdzie pobiera się krew i przygotowuje do badań
  • Dział Epidemiologii – miejsce, które zajmuje się ochroną przed zakażeniami

9. Poradnie w szpitalu

Pełną listę poradni znajdziesz w rejestracji lub na stronie internetowej szpitala.


10. Pamiętaj

  • Weź ze sobą dowód osobisty i dokumenty medyczne, jeśli masz.
  • Zabierz listę leków, które bierzesz.
  • Jeśli czegoś nie rozumiesz – zapytaj. Pracownicy są po to, by Ci pomóc.

11. Czego nie robić w szpitalu?

  • Nie wolno palić papierosów ani pić alkoholu.
  • Nie wolno krzyczeć ani głośno słuchać muzyki.
  • Nie wolno przeszkadzać lekarzom i pielęgniarkom.
  • Nie wolno dotykać sprzętów medycznych bez pozwolenia.
  • Nie wolno wchodzić do pomieszczeń oznaczonych „zakaz wstępu”.
  • Nie wolno robić zdjęć ani nagrywać filmów bez zgody.
  • Jeśli czegoś nie wiesz – zapytaj pracownika szpitala.